Naturfag

En undervisningsblog University College Syd

8.5.06

Små dyrehold - haletudser

BIM BAM BUSSE


Vi har holdt haletudser i en uge. Vi indfangede 5 små æg der sad i et langt bånd - altså tudse æg ikke frøæg (se et billede i Majas blog).

Nu er de ca. 1 cm lange og lever af alger på nogle sten, vi har indsamlet i vandhullet, hvor vi fangende dem - suppleret med en lille smule fiske flagefoder.

Her og her kan du læse mere om pasning af haletudser.



Mine 3 årige venter spændt på haletudse ben - på trods af legetøj figurerne, er det lidt abstrakt....

VH
Ida

2 Comments:

At torsdag, april 19, 2007, Blogger Mai55 said...

Hej Ida
Jeg tjekkede din blog inden jeg gik igang med projektet haletudser. Men mine haletudser i geleklumpen er synket på bunden har på fornemmelsen at de måske er døde, kan ikke forstå det. Me holder øje med dem tit, de står i vindueskarmen. Måske jeg vil prøve endnu engang, men det er jo synd hvis de dør...
Mvh Mai-Britt

 
At torsdag, april 19, 2007, Blogger Ida Guldager said...

Hej Mai-Britt!

Du skal beregne ca ½ liter vand pr. haletudse - måske skal du prøve med lidt færre? Vær også opmærksom på, om der er ilt nok i vandet - det bliver let for varmt en vindueskarm, og dermed mindre ilt i vandet.

God fornøjelse!
Ida

 

Send en kommentar

<< Home